Тренінгові вправи з безпечної поведінки в Інтернеті для дітей та молоді

Безпека в Інтернеті Головне

Протягом жовтня-листопада 2014 року Національний комітет Дня безпечного Інтернету 2015 (SID 2015) в особі молодіжної організації «Старт», кафедра соціальної педагогіки Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, Науково-дослідний центр проблем соціальної педагогіки та соціальної роботи Національної академії педагогічних наук України та Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, Видавництво педагогічної преси та літератури «Шкільний світ» проводили Національний конкурс тренінгових вправ з безпечної поведінки в Інтернеті для дітей та молоді.

Національний комітет Дня безпечного Інтернету рекомендує під час підготовки заходів з формування безпечної поведінки дітей в Інтернеті дотримуватися наступних принципів:

• Відкритість та чесність.
Ведучий має бути відкритим до думок, міркувань, коментарів, пропозицій учнів та чесно визнавати, якщо чогось не знає. Це краще, ніж робити вигляд обізнаності та потрапити у «пастку».

• Необмежене навчання.
Учасники мають можливість не погоджуватися з іншими та вільно висловлювати свої думки на визначенні питання, а не скеровуються до єдиної «правильної» відповіді.

• Участь дітей та молоді.
Ведучий відіграє роль фасилітатора, а не вчителя-інструктора, який тільки дає знання та контролює, що і як повинно бути вивчене.

• Сприяння обговоренню.
Учасники мають можливість обговорювати безпосередній зв’язок теми зі своїм досвідом користуванням Інтернетом та плануванням подальших дій його безпечного використання.

• Наукова обґрунтованість інформації.
Ведучий має використовувати правдиву наукову інформацію для того, щоб попередити розповсюдження пліток, стереотипів, упереджень.

Пропонуємо вашій увазі вправи для проведення з дітьми та молоддю від учасників-переможців:

  • Тренінгова вправа «Інтернет-павутина» для дітей від 12 років (Дзюба Олена В’ячеславівна, Рівненський професійний ліцей, соціальний педагог);
  • Набір вправ під загальною назвою «Інтернет: добро чи зло?» для підлітків (Коробова Ольга Геннадіївна, практичний психолог Коледжу Сумського національного аграрного університету);
  • Тренінгова вправа «Вернісаж думок» для дітей 12-14 років (Лазарь Олена Юріївна та Свердлик Інна Анатоліївна, практичні психологи Бобровицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Бобровицької районної ради Чернігівської області);
  • Тренінгова вправа «Шлях до безпеки в Інтернеті» для дітей та молоді від 13 років(Легенька Юлія Вікторівна, практичний психолог Рівненського професійного ліцею;
  • Тренінгова вправа «Мандруй по мережі Інтернет безпечно» для дітей віком 9-11 років.(Семеренко Наталія Сергіївна, практичний психолог Бахмацької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Бахмацької районної ради Чернігівської області).

З науковими статтями з питання формування безпечної поведнінки дітей в Інтернеті можна ознайомитись за посиланням